Kriget mot ryggen startar i veckan

Härlig känsla idag på morgonen.
Starkare, piggare och stadigare i ryggen och i benen.
Kände då jag gick med kryckorna idag på morgonen att jag snart kan lägga ifrån mig dom.
Svaghet har jag fortfarande vid upp och ner. Där behöver jag nog hjälp några dagar till. även sitta rakt upp är svårt än.
Men nu går det fort känner jag jämfört vad det har gjort under de 2 veckor som gått sedan smällen.
 
 
Så efter dagens possitiva känska i kroppen så känner jag nu att jag väldigt troligt kan börja mitt krig mot ryggen nu i veckan.
Beroende på hur fort läkandet går så styr det hur hårt framåt kriget går.
Ryggen ska aldrig mer kunna smälla till så jag blir liggande på backen.
Läste för några dagar sedan en artikel om bilar och personer med funktions hinder, där en man som efter haft tre svåra diskbråck förlorat kraft i benen och nu sitter i rullstol.
Jag vill inte hamna i samma sitts!
Den artikeln har gjort mig ännu mer bestämd att jag ska genomföra detta krig mot ryggen.
 
Fick råd och tips i veckan bl.a av en gammal klasskamrat som jag blev jätte glad och tacksam för.
Har tagit hans råd till mig och kommer använda mig av dom.
Men kommer även att genom föra detta, det har blivit som ett måste, något som jag inte kan strunta i.
Det kommer att bli hårdkörning för att bli starkare i rygg, mage och höft.
Jag måste bli stark där för att det inte ska bli mer pang i ryggen.
 
Det är också tredje veckan nu som jag inte kommit eller ens startat arbetsträningen som jag skulle ha börjat med för 2 veckor sedan.
Det känns lite jobbigt att inte kunnat komma dit.
Men efter några dagar till nu hemma så kommer jag komma dit och där också kunna se vad jag kan göra o inte kunna göra... kommer testa mig själv en hel del med olika saker.
 
Men det kommer bara vara en del av resan till kursstarten i höst.
Det finns inget som kan stoppa mig.
Jag måste bara gå denna kurs!
Det finns inget "det går inte".
jag kommer gråta blod om jag inte får gå kursen.
 
Men som sagt på vägen dit så blir det krig och hårdkörning mot ryggen.
innan smällen i ryggen kunde jag nästan gå 5 km.
Så det blir en sträcka att börja med.
Ingen ide att smyga med ökningen... utan börja med 5 km, sedan 7.5 o sedan 1 mil, 1,5 mil... upp till några mil
Samt rörelse och muskelträning så att det känns.
 
Det kommer kännas att man tränar!
 
Glädjande kramar till er alla.
0 kommentarer publicerat i Allmänt, Träning, diskbråck-målet;
Taggar: bättre, diskbråck, friskare, glädjande, hårdträning, kamp, kommergöraont, krig, kroppen, kurs, livet, possitivkänsla, rygg, träning